
Zapraszamy na szkolenie
RODO w praktyce - ochrona danych osobowych w biurach nieruchomości
+ kompletna dokumentacja wdrożeniowa
Kiedy odbędzie się szkolenie?
Na szkolenie zapraszamy
- 18 listopada 2025 roku, od godziny 10:00 do godziny 16:00
Gdzie odbędzie się szkolenie?
Szkolenie odbędzie się w siedzibie stowarzyszenia - Katowice, ul Warszawska 3 (IV piętro) oraz na platformie Zoom
Ile kosztuje uczestnictwo w szkoleniu?
Jeśli zapiszesz się do dnia 11 listopada 2025 r., Twój bilet będzie kosztował:
- 500 złotych brutto - Członkowie BCK SPON i współpracownicy Członków BCK SPON,
- 550 złotych brutto - pozostali uczestnicy.
Jeśli zapiszesz się 12 listopada 2025 r. lub później, Twój bilet będzie kosztował:
- 550 złotych brutto - Członkowie BCK SPON i współpracownicy Członków BCK SPON,
- 600 złotych brutto - pozostali uczestnicy.
Co otrzymasz?
- intensywne szkolenie od godz. 10.00 do 16.00
- aktualne teksty ustaw i innych regulacji powołanych w szkoleniu
- KOMPLETNĄ DOKUMENTACJĘ RODO dla biura nieruchomości:
Polityka przetwarzania danych, Rejestr czynności przetwarzania, Przykładowe klauzule informacyjne i przykładowe klauzule zgód dla biur nieruchomości, Rejestry: upoważnień, naruszeń, umów powierzenia, Polityka retencji danych, Procedury (m.in. reagowania na naruszenie, przekazania danych, odpowiedzi na sprzeciw, odpowiedzi na żądanie dostępu), Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, Polityka prywatności, Stopka mailowa
Dokumentacja jest napisana specjalnie dla biur nieruchomości i uwzględnia specyfikę branży. Dokumenty przygotowane są dla osób fizycznych (wpis do CEIDG), dla osób prawnych (spółki z o.o., spółki akcyjne) oraz dla spółek cywilnych.
- pełną instrukcję wdrożenia dokumentacji
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
Omawiane na szkoleniu wzory dokumentów kursanci otrzymają w wersji elektronicznej (edytowalne pliki *.docx).
Tematyka
1. Krótkie przypomnienie:
- Dane osobowe – co to jest? Dlaczego je chronimy? Pojęcie i kategorie danych osobowych
- Prawne podstawy przetwarzania danych osobowych w biurze nieruchomości
- Podstawowe obowiązki nałożone przez RODO
2. Praktyczne wskazówki po 7 latach obowiązywania RODO:
- Jak przetwarzać dane osobowe zgodnie z prawem
- Jak podpisywać umowy pośrednictwa, co dołączać do umów
- Jakich danych mogę (muszę) żądać – PESEL, dane zwykłe, dane wrażliwe itd.
- Jak odpowiadać na wnioski i żądania klientów, kiedy muszę usunąć dane osobowe
- Co umieścić na stronie WWW (polityki prywatności, polityka Cookies)
- Jak prowadzić newsletter, jak pozyskiwać dane klientów i oferty nieruchomości poprzez formularze na stronie internetowej
- Jak skonstruować stopkę mailową
- Media społecznościowe a RODO
- Jak zabezpieczać dane osobowe, komputery, lokal biurowy, smartfony, czy musimy mieć szafę i niszczarkę „zgodną z RODO”, antywirusy, szyfrowanie nośników, jak tworzyć hasła, klucze U2F
- Czy możemy korzystać z komunikatorów (Messenger, WhatsApp), czy możemy korzystać z Gmail’a, czy można przechowywać dane w chmurze
- Jak bezpiecznie wysyłać maile, jak zabezpieczać załączniki, projekty umów, dokumenty
- Z kim musimy (a z kim nie możemy) zawrzeć umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
- Komu i kiedy możemy (musimy) przekazywać (udostępniać) dane osobowe
- Jak uregulować kwestie danych osobowych przy współpracy z innym pośrednikiem, deweloperem, doradcą kredytowym (powierzenie, współadministrowanie)
- Współpraca z zagranicą, transfer danych do innych krajów, w tym poza UE
- Zimne telefony – legalne czy nie
- Wykorzystywanie wizerunków – klientów, agentów, nieruchomości
- Jak długo musze trzymać dane osobowe, kiedy mogę lub muszę je usunąć
- Jak uniknąć kar, skarg i kłopotów z UODO
- Kiedy musimy na siebie donieść do UODO i jak to zrobić poprawnie
3. Jak szybko wdrożyć RODO w biurach nieruchomości? Omówienie procedur i dokumentacji zgodnej z RODO:
- Etapy wdrożenia RODO
- Dokumentacja: Polityka przetwarzania danych, Rejestr czynności przetwarzania, Przykładowe klauzule informacyjne i przykładowe klauzule zgód dla biur nieruchomości, Rejestry: upoważnień, naruszeń, umów powierzenia, Polityka retencji danych, Procedury (m.in. reagowania na naruszenie, przekazania danych, odpowiedzi na sprzeciw, odpowiedzi na żądanie dostępu), Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, Polityka prywatności, Stopka mailowa
W trakcie szkolenia zaplanowane są krótkie przerwy kawowe oraz jedna przerwa obiadowa, która zaplanowana jest od godziny 13:00 do godziny 14:00. W trakcie przerwy jest możliwość skorzystania z oferty gastronomicznej w pobliskiej restauracji, gdzie wcześniej zamówiony zostanie obiad - menu będzie dostępne na początku szkolenia. Obiad jest dodatkowo płatny
Kilka słów o prowadzącym szkolenie.

Rafał Szczeponek
Rafał Szczeponek - prawnik z zamiłowania i pośrednik z wyboru, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, pośrednik w obrocie nieruchomościami. W 2006 r. po egzaminie pisemnym i ustnym uzyskał z wyróżnieniem licencję zawodową pośrednika w obrocie nieruchomościami nr 5913 w Ministerstwie Budownictwa. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w dziale ekspansji dużej sieci dyskontowej, kancelariach prawniczych i biurach nieruchomości na Śląsku. Od 2006 roku prowadzi w różnych formach prawnych biura nieruchomości w Katowicach. Wykłada na kursach licencyjnych i studiach podyplomowych, prowadzi wewnętrzne szkolenia dla biur nieruchomości (w tym dla sieci franczyzowych), prelegent na licznych seminariach i szkoleniach dla pośredników oraz zarządców. Uczestnik prac legislacyjnych nad ustawami regulującymi rynek nieruchomości. Jako prawnik obsługuje rynek nieruchomości, w szczególności sporządza dokumentacje dla biur nieruchomości (umowy pośrednictwa, przedwstępne, rezerwacyjne, umowy o zatrudnianie agentów), wdraża procedury ochrony danych osobowych (RODO) oraz przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML/CTF). Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Jagiellońskim „Prawo umów w obrocie konsumenckim i profesjonalnym”. Ukończył także studia podyplomowe "Ochrona danych osobowych w administracji i biznesie - Inspektor ochrony danych" w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Auditor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z PN-EN ISO/IEC 27001:2017. Publikuje w branżowych wydawnictwach.
Jako miłośnik dobrego kina sporo czasu spędza na sali kinowej. Meloman i audiofil.
Jak zapisać się na szkolenie i jak je opłacić?
Aby zapisać się na szkolenie wystarczy kliknąć w przycisk "Kliknij i kup bilet" a zostaniesz przeniesiony do formularza zgłoszeniowego – tam dokonasz rejestracji. Otrzymasz od nas fakturę, ale już teraz możesz dokonać wpłaty na konto BCK SPON w Banku PeKao S.A. o numerze 89 1240 2959 1111 0000 3125 9514. Po zakupie biletu otrzymasz potwierdzenie rejestracji.
Warunki rezygnacji:
- rezygnacja tylko w formie pisemnej
- na 1-7 dni przed szkoleniem - zostanie pobrana opłata w wysokości 50%,
- na 8 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia - zwrot wpłaty w wysokości 100%.
Brak pisemnej rezygnacji i nie wzięcie udziału w szkoleniu, powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Brak wpłaty nie jest jednoznaczny z rezygnacją.
